Sektor Gruppen og Norskand styrker sitt samarbeid og etablert rutiner for effektiv håndtering av butikkombygninger som Norskand skal følge opp.

-Tanken er å få en profesjonell og effektiv gjennomføring av byggeprosjekter, med særlig fokus på å sikre at alle offentlige lover og regler følges, samt at disse prosjektene i minst mulig grad forstyrrer den ordinære kjøpesenterdriften, sier utviklingsdirektør Cato Dehli Lauritzen.

Kjenner bransjen godt

Norskand har bygd om over 1000 butikker i Norge og har inngående kjennskap til bransjen. De har bygget opp de fleste butikker for H&M, og en annen storkunde er Clas Ohlson. Selskapet har også jobbet med aktører som Vinmonoplet, Bjørklund og Blender.

- Norskand skal avlaste eiendomsavdelingen (nå leasing), utviklingsavdelingen og senterdriften gjennom å budsjettere, planlegge og gjennomføre små og store ombyggingsprosjekter og leietakertilpasninger innen veggene på sentrene, sier Lauritzen.

Til alles beste

Daglig leder Pål Lien i Norskand Prosjekt AS tror det bra for Sektor at noen kan drive prosjektene fra A til Å og få ting til å skje fort. Der har hans selskap mange fordeler.

-Vi kjenner alle kontaktpersoner i kjedene godt ved at vi har jobbet med dem fra før. Vi kjenner også prisnivået i bransjen inngående. Det er vanlig at det er delte løsninger på hvem som betaler ombygningene. Vi kjører åpent med forhåndsavtalte priser og leveringsstandard og prøver å gjøre jobben til alles beste. Sektor ønsker jo å gjøre dette så kjapt, enkelt og billig som mulig, sier han.

Den 15. oktober åpner Storbyen den nye delen av senteret og her er Norskand i gang med å utføre leietakertilpasninger i lokalene til Lampehuset, Til Henne, Home & Cottage og Dressmann.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Cato Dehli Lauritzen, utviklingsdirektør Sektor Gruppen telefon 478 88 094
Pål Lien, daglig leder Norksand, telefon 922 13 541

Les siste nytt om hva som skjer